Umeå, min nya vardag.

Nu sitter jag här i Umeå och bloggar. För 4 månader sedan skrev jag här i bloggen om att jag sökt flera universitet. Den 8 december fick jag veta att jag kommit in i Luleå. Oj tänkt jag, ska jag verkligen flytta så högt upp i vårt avlånga land? Jo varför inte.. Jag sökte bostad och efter mycket tankar om flytten så kändes de ok.
När jag kom hem från alperna i början av januari fick jag beskedet att jag hade kommit in i Umeå, på sjukgymnast. Då vare bara att börja söka bostad på nytt.
Jag blev överlycklig över att jag kom in men gud vad pirrigt att flytta. Jag som aldrig varit borta från mina föräldrar mer än 3 veckor när jag var typ 14år. Haha, hur ska de här gå tänkte jag många gånger om.

Men tiden gick så otroligt fort fram tills skolan skulle börja, den 19 januari, att jag inte hann tänka så mycket ändå.

Nu sitter jag allafall här i mitt unkna studentrum och njuter av att vara självständig och ha mitt eget. Visst skulle jag gärna bo flottare och ha lite mer pengar än 62kr, när de är en vecka kvar till studiebidraget. Men de går fint! Jag lever på fiskpinnar och couscous, precis som alla andra studenter! Fast jag tycker de är charmigt. Nästan jämt allafall. Kanske inte de dagar som jag vill köpa en ny tröja till festen eller något extra gott som glass. Nej kanske inte alltid så charmigt.
 
Vardagen här rullar på. Ni vet när man inte hinner fundera så mycket. Dagarna går fort som fasen och när helgen kommet känner jag mest, vad ska jag göra nu när de är helg och jag ska vara ledig? Oftast blir de någon form av plugg.

Nu är de dags för sängen för att vakna till en ny dag med massor att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0