Omedvetet.

Snö är underbart. Det är ljust och ger mig julkalender-känslan. Det är typiskt att det ska bli plus-grader i Stockholm och södra Sverige på tordag. När jag vaknar en sommardag och solen skiner så lyser jag upp och sätter mig och äter frukost ute. Under vintermånaderna och jag vaknar till snötäcktmark tycker jag istället att jag är värd extra tid i sängen.
Tänk vilka omedvetna tankar som styr oss. I vissa fall kan de bli en rolig situation.
En kompis till mig joggar mycket i skogen med hennes hund. I somras när hon kom till jobbet haltade hon ibland.. Frågade jag henne vad som hade hänt fick jag förklaringen att hon inte kunde välja stig. När hon hade joggat en bit kom hon till en korsning där hon skulle välja stig. Det blev ibland för svårt för henne att välja och hon sprang mittemellan de två stigarna.
Jag tror att det är bäst att man låter de omedvetna tankarna förbli omedvetna.



Medvetet att fortsätta på den här vägen gör snart
situationen minst sagt rolig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0