Tron på något.

Ibland undrar jag om det finns någon övrekraft som sitter och tittar ner på mig. För jag har en känsla av att den personen allafall kastar om i mitt liv när allt är lugnt och tryggt.
Om jag har ringt alla samtal, gjort alla prov och känner att läget är under kontroll, så kan jag ibland känna att det här är lugnet innan stormen. Som om personen "där uppe" ger mig en varningssignal om att mitt liv är för lugnt.
Det här skapar stress hos mig. Kan det vara så att det finns en övrekraft som bara jävlas med mig? Som inte hjälper mig?

Jag tror jag har skapat den här känslan när jag har upplevt att jag alltid ska ha något att göra. Det kan vara min rastlöshet som spelar ett spratt också. Hur som helst fungerar det för mig att tro på övrekraften, de gör att jag inte tror att det är mitt fel att jag har glömt att göra vissa saker. Det vet ni väl, tron på något hjälper oftast mer än vad man själv tror.

Är klockan verkligen så här mycket? Nu har jag bara 2 minuter att springa till bussen på, jag måste hinna med den.
Tron gör så mycket mer än vad vi själva tror. Om det gäller bussen, ett prov eller att orka något, tron måste finnas där. Det klart att man inte måste tro på en övrekraft men det underlättar, åtminstone för mig.
Att ändra ett beteende eller kanske ett sätt att tänka kan vara väldigt svårt. Övertygar du bara dig själv om att varför skulle du inte fixa det här, så ska du se att hälften är gjord.



Övrekrafter kanske finns bland molnen. Men tron finns på marken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Jag har läst din blogg varje dag och tycker verkligen att du är duktig på att uttrycka känslor. Det är roligt att läsa om annat än smink, fester och kläder. Hoppas du fortsätter som du gör nu.

2008-11-25 @ 13:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0