Förenkla. Förändra.

Ibland behöver man en kick. En kick, för mig, kan vara att jag har gjort något som jag dragit mig för länge och äntligen fått det gjort. Idag har jag fått den kicken. Jag skrev mitt prov i matematik B som jag läst på komvux för att ha behörighet till utbildningen jag har sökt. Och jag fick mvg, som även blir mitt betyg.  Känslan är så underbar när man lyckas med något man kämpat för.

Jag tycker det är viktigt att man även ser de mindre och vardagliga saker som man gör och lyckas med.  Det behöver inte vara något stort för att man ska få den där kicken.

De kan vara allt ifrån att komma ihåg att ringa det där samtalet som du har glömt i en vecka till att städa. Vad det än handlar om, försök att se de du lyckas med och hitta din kick.

Min kick består nästan alltid av massor av energi, jag får liksom känslan av att jag kan lyckas med det jag vill och börjar därför kämpa för något nytt igen och så fortsätter de så...

                                                  

Förenkla vardagen är väl superkul. Snabbmat istället för lagad mat. Åka buss istället för cykel eller promenad. Dricker kaffe från 7eleven istället för hemma eller på jobbet.

Nej de var verkligen inte sådan förenkling som jag tänkte på. Jag tänkte på lösningar och planeringar som gör att saker går fortare och helt enkelt enklare.

När jag var liten, så där 10 år gammal, la min mamma alltid fram kläder till mig på en stol kvällen innan. Hon planerade för att slippa en trotsig 10åring som vägrade hitta något i garderoben att ha på sig. Jag fortsatte med de sen när jag blev äldre. Lägger fram en outfit, på kvällen dagen innan, för att slippa kaoset som det lätt blir för mig i huvudet när jag är trött. Det är att förenkla för mig. Vad gör ni för att förenkla i er vardag?








Det här är verkligen

en förenkling för alla hundägare.
Lägg kopplet, handduken eller varför inte bajspåsarna här i.
Lätt att använda och snygg på väggen.
Finns att köpa på
www.houseofhedda.com för 125kr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0